natalie portman rebut best actress oscar 2011


Ramalan Heidi The Possum terbukti benar untuk kali pertama. Nama aktres yang sedang berbadan dua, Natalie Portman, disebut sebagai peraih piala Oscar untuk kategori Best Actress! Congrats.

Nama Natalie sudah sangat dijaguhkan dari sederet nominator yang lain, iaitu Michelle Williams, Nicole Kidman, Jennifer Lawrence, dan Annette Benning. Wataknya yang memukau dalam BLACK SWAN akhirnya membuktikan pamornya tahun ini dengan 'gong' sebuah piala Oscar setelah berbagai penghargaan lain untuk filem yang sama sebelum Academy Awards diadakan.

Dalam Golden Globe 2011 lalu, Natalie yang datang dengan memamerkan perutnya yang membuncit berjaya merebut piala yang semakin menguatkannya sebagai calon penerima Oscar untuk kategori Best Actress. Berbagai penghargaan lain, seperti BAFTA Awards, Independent Spirit Awards, dan Screen Actor Guild Awards pun menuntun jalan Natalie menuju piala Oscar yang berprestij.

Yang unik, dalam Academy Oscar kali ini, nampaknya Natalie harus 'berdiri sendiri' sebagai pemenang dari BLACK SWAN, kerana tak satu pun nominasi lain filem ini berjaya membuahkan piala Oscar.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts